Opera PMS Hotel Software - 2 Weekend Course - Accredited by the Institute of Hospitality

4.0
2 avis
  • Je recommande ce cours qui est très pratique et vous apprend beaucoup de choses sur la façon dont le travail se deroule dans un hôtel ... le programme de réceptionniste, traiter avec l'invité et le service client sont très détaillés. J'aime beaucoup et je ne l'oublierai jamais ce mois-ci dans Reception Academy.
    |
  • Salut tout le monde, j'ai reçu un appel de Hilton aujourd'hui, j'ai été choisi pour joindre leur équipe .. Tout cela grâce à Reception Academy et surtout Martin, pour ses conseils et de l'enseignement! Merci!
    |

Formation

À London (Angleterre)

Économisez 5%
443,22 € TTC

*Prix indicatif

Montant initial en GBP:

£ 379 £ 399

Appeler le centre

Avez-vous besoin d'un coach de formation?

Il vous aidera à comparer différents cours et à trouver la solution la plus abordable.

Description

  • Typologie

    Atelier intensif

  • Lieu

    London (Angleterre)

  • Durée

    5 Jours

  • Dates de début

    Dates au choix

Learn Opera PMS and hotel procedures

Are you looking to gain technical knowledge and skills required to work as a hotel receptionist in the United Kingdom and abroad? The Hotel Receptionist & Opera PMS London Course offered by Reception and published in emagister.com is the right choice.

The course is aimed at everyone looking for start their career within the hospitality industry, no experience required. It is the shorter version of the full Hotel Receptionist Course. Nevertheless, it covers the UK 5 stars hotel essential procedures and brand standards including welcoming guests, reservation procedures, booking over the phone and dealing with client complaints, among others. Candidates will also learn how to operate the most used reservation system: Opera Property Management System V5 Full Service. This is the most popular hotel software and most job applications require experience with this software. Practical training includes check-in and check-out, as well as creating bookings and cancellations with Opera.

The intensive training consists of five days. Candidates will have access to an individual computer. Upon successful completion of the course, they will gain a certificate from Reception Academy.

Les sites et dates disponibles

Lieu

Date de début

London (Angleterre)
Voir plan
Coppergate House, 16 Brune Street, E1 7NJ

Date de début

Dates au choixInscriptions ouvertes

À propos de cette formation

Upon completion all students shall be familiar with using Opera PMS to create bookings, complete check-ins, check-outs, process cancellations, carry out amendments, exchange foreign currency etc.
This provides our students with a working knowledge of Hotel procedures and prepares them to run the reservation system efficiently.

There are no restrictions for attendance however we generally recommend this course for applicants with some previous Hotel Receptionist experience.

Conversational level of English and passion for the Hospitality Industry. Those applicants who do not have a conversational level of English are advised to complete our Hospitality English Language course.

Reception Academy's students are trained in accordance with 5 star brand standards of international hotels. Through tailored courses we prepare these skilled candidates to successfully embark upon Hospitality careers. In partnership with over 800 Hotels we maintain a 95% employment success rate for our graduates. As an accredited institution of the BAC we can also offer Visa application assistance for Non-EU students, subject to eligibility.

To enrol, book online:

- Visit our website
- Choose the course you want to do
- Decide the preferred start date for your course
- Select your preferred time
- Choose your payment option (paid-in-full discounted rate or instalment rate)
- Enter your details (including payment details)
- You will receive an email confirmation of booking
- Please complete the registration process by adding a password for your account.

Questions / Réponses

Ajoutez votre question

Nos conseillers et autres utilisateurs pourront vous répondre

À qui souhaitez-vous addresser votre question?

Saisissez vos coordonnées pour recevoir une réponse

Nous ne publierons que votre nom et votre question

Les Avis

4.0
  • Je recommande ce cours qui est très pratique et vous apprend beaucoup de choses sur la façon dont le travail se deroule dans un hôtel ... le programme de réceptionniste, traiter avec l'invité et le service client sont très détaillés. J'aime beaucoup et je ne l'oublierai jamais ce mois-ci dans Reception Academy.
    |
  • Salut tout le monde, j'ai reçu un appel de Hilton aujourd'hui, j'ai été choisi pour joindre leur équipe .. Tout cela grâce à Reception Academy et surtout Martin, pour ses conseils et de l'enseignement! Merci!
    |
100%
4.6
excellent

Évaluation de la formation

Recommandée

Évaluation du Centre

beatriz

4.0
21/04/2019
Votre avis sur cette formation: Je recommande ce cours qui est très pratique et vous apprend beaucoup de choses sur la façon dont le travail se deroule dans un hôtel ... le programme de réceptionniste, traiter avec l'invité et le service client sont très détaillés. J'aime beaucoup et je ne l'oublierai jamais ce mois-ci dans Reception Academy.
Recommanderiez-vous cette formation?: Oui

Allen

4.0
21/04/2019
Votre avis sur cette formation: Salut tout le monde, j'ai reçu un appel de Hilton aujourd'hui, j'ai été choisi pour joindre leur équipe .. Tout cela grâce à Reception Academy et surtout Martin, pour ses conseils et de l'enseignement! Merci!
Recommanderiez-vous cette formation?: Oui
*Tous les avis recueillis par Emagister & iAgora ont été vérifiés

Les exploits du centre

2019

Toutes les formations sont actualisées

L'évaluation moyenne est supérieure à 3,7

Plus de 50 opinions au cours des 12 derniers mois

Ce centre est avec Emagister depuis 12 ans.

Les matières

  • Réception
  • Opera
  • Procédures
  • PMS
  • Hôtels
  • Quoting rates
  • Réceptionniste
  • Réception hôtelière
  • Bookings
  • Telephone Skills

Le programme

Course material covered:

  • Understanding the role of a Hotel Receptionist
  • Checking Availability & Quoting Rates
  • Analysing Occupancy via the Rate Grid
  • Introduction to Hotel Accounts
  • Reservation procedures
  • Billing & Payments
  • Billing Instructions: POA & City Ledger (Billback)
  • Booking Procedures
  • Room Allocations
  • Check-Ins and Check-Outs
  • Booking via telephone
  • Traces
  • Routings
  • Adjustments
  • Rebates
  • Fixed Charges
  • Sharer
  • Use of Hotel Terminology

Appeler le centre

Avez-vous besoin d'un coach de formation?

Il vous aidera à comparer différents cours et à trouver la solution la plus abordable.

Opera PMS Hotel Software - 2 Weekend Course - Accredited by the Institute of Hospitality

443,22 € TTC

*Prix indicatif

Montant initial en GBP:

£ 379 £ 399