Iemi - Institut Européen de Management International - MBA

MBA

À Paris

6 000 € HT

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Description

  • Typologie

    MBA

  • Lieu

    Paris

  • Durée

    2 Ans

Objectifs: Acheteur, Analyste stratégique, Attaché Parlementaire, Chargé d'Etudes, Chargé des Relations Publiques, Chef de Projet, Consultant Européen, Directeur Artistique, Directeur d'Agence Communication Publicité, Directeur Administratif Financier, Directeur Marketing, Journaliste, Lobbyiste, Média-planner, Responsable Marketing et Publicité, Responsable Sponsoring – Mécénat, Trader… Destinataires: Air France, American Express, BNP Paribas, Boucheron, Carat France, Cartier, Château d'Yquem, Christian Dior, Euro RSCG Worldwide, Fifa, HTL George V, HTL Le Méridien (Washington), HTL Ritz, HTL The Sheraton (Hong Kong), L'Oréal, Mercedes Benz France, Nestlé, Nike, Omega, Publicis Dialog, Roland Garros, Taittinger, Total, Veuve Clicquot…

Les sites et dates disponibles

Lieu

Date de début

Paris ((75) Paris)
Voir plan
52 Rue Saint-Lazare, 75009

Date de début

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À propos de cette formation

- Diplômés Bac +3 / Bac +4
- Titulaires d'une licence / équivalence d'une école de commerce / diplôme étranger équivalent
- Cadres 1 assimilés cadres

Questions / Réponses

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Les Avis

Le programme

Economics :
A study of selected problems in economics. Subjects covered include the monetary system and international investment, current global monetary situation, current issues in free trade and protection, trade and economic growth and future issues and prospects.

Management :
A study of the managerial process and the functioning of organizations. Notions of integrating findings of the behavioral sciences with quantitative systems and new approaches to management.

Marketing :
A study of marketing principles and policies; marketing function, pricing, market research, product development , trade channel problems, and the influence of the consumer, brand policies, government legislation, administrative regulations.

Managerial Accounting :
Accounting theory and practice. Methods of operational analysis, including ratio comparative and costvolume profit analysis. Other topics include internal control, operational budgeting and techniques used to evaluate the long term capital budgeting decision.

Business Communication Skills :
Prepare the students for immediate “real-world” application of executive communication both in oral presentation and written business correspondence.

TOEFL :
Test of English as a Foreign Language - Preparation

GMAT :
Graduate Management Admission Test - Preparation

Informations complémentaires

Stage en entreprise : 6 MOIS
Nombre d'élèves par classe : 50

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