SMS - SPORTS MANAGEMENT SCHOOL EDC Group, Paris

International MBA - Sport Business

5.0 1 opinion
SMS - SPORTS MANAGEMENT SCHOOL EDC Group, Paris
À Paris La Défense
  • SMS - SPORTS MANAGEMENT SCHOOL EDC Group, Paris

Prix sur demande
FORMATION À LA UNE
Ou préférez-vous appeler directement le centre?

Infos importantes

Typologie MBA
Lieu Paris la défense
Début Dates au choix
  • MBA
  • Paris la défense
  • Début:
    Dates au choix
Description

Vous souhaitez développer des compétences et des outils qui vous permettront de débuter une carrière dans le domaine de la gestion sportive ? Si la réponse est oui, ce cours à Emagister est fait pour vous !

Sports Management School est une école internationale spécialisée dans le management sportif située à Paris, Lausanne et Barcelone.

Sa position de "Pure player" entièrement tournée vers le sport lui confère une réelle expérience dans tous les domaines liés au monde du sport tels que le commerce et la distribution, le marketing, la communication et l'organisation d'événements.

Créée en 2010, Sports Management School compte plus de 600 étudiants et plus de 180 diplômés. Avec un taux d'intégration de 90% dans le monde du sport à l'issue des études, les faits parlent d'eux-mêmes.

Suivez le lien que vous avez sur emagister.fr et vous trouverez toutes les informations dont vous avez besoin sur ce cours sans aucune obligation.

Installations (1)
Où et quand

Lieu

Début

Paris La Défense ((92) Hauts-de-Seine)
Voir plan
70, Galerie des Damiers, 92415

Début

Dates au choixInscription ouverte

À tenir en compte

· Quels sont les objectifs de cette formation?

Our International MBA in Sports Management is a tailor-made program, combining a strong background in general business education with an in-depth understanding of the economy of sport and the international sports business environment. Our student body is comprised of different nationalities Our aim is to train young professionals and sport business managers. Our academic objective is to provide students with marketing, managerial and operational skills wich will enable them to work in the sport business environment. SMS strives for excellence in the fields of sport strategy, marketing and economics. This MBA program runs over a one year period after obtaining the four-year Bachelor’s degree, or a Master Degree (bac+4). Students are awarded a Master degree upon successful completion. This extremely specialized program has been designed for future managers and experts in the sports business world.

· À qui s'adresse-t-elle?

To students from sports sector who wish to go further in sports marketing which is their primary field. To students from trade, distribution, institution, equipment or agency sectors, who wish to specialize in the economic governance and management deciding factors which are associated with their original activities, as well as to deal with the human components of industry practices (such as retail or visual merchandising). To professionals who have an incomplete experience in the sport business areas (who are experts in specific sectors and activities) and who wish to open their sphere of competence and boost their skills. To professionals who have mainly worked as managers or directors and who wish to widen their knowledge of the sector in order to strengthen their capacity to operate and supervise their teams. To individuals who are in a reconversion process, without any concrete experience in the practices of the profession.

· Qu'est-ce qui différencie cette formation des autres ?

In the international context, we strive for excellence from our international faculty members. Our professors are dedicated to the specific sectors of sport business. They are highly qualified and committed to give individual training and personal attention.

Questions / Réponses

Pose une question et d'autres utilisateurs vous répondrons

Qui voulez-vous pour répondre à votre question ?

On publiera seulement ton nom et prénom et ta question

Opinions

5.0
Évaluation de la formation
100%
Recommandé
4.5
excellent
Évaluation du Centre

Opinions sur cette formation

M
Mathilde
5.0 14/12/2015
Le meilleur de la formation: Les cours sont très enrichissants et les formateurs sont des professionnels qui apportent une valeur ajoutée fondamentales. Les cours se veulent volontairement professionnalisant afin de nous rendre autonome sur le marché du travail. L'équipe pédagogique est très présente au quotidien et c'est une force, qui fait la différence avec les autres écoles. On nous accompagne pour trouver nos stages ou alternance et c'est un grand plus. On a également accès à des sites professionnels, compris dans nos frais de scolarité et l'on est toujours présent sur des événements sportifs comme des matchs du Racing, du Paris Levallois basket, d'IPH, du PSG. Je recommande fortement l'école qui m'a permis de me créer un réseau et surtout d'avoir un emploi avant la fin de mes études.
À améliorer: Tout est parfait
Recommanderiez-vous cette formation ?: Oui
* Opinions recueillies par Emagister et iAgora

Qu'apprend-on avec cette formation ?

Marketing
Stratégies marketing
International
Sport
Management
Manager
Marketing du sport
Évènements sportifs
Sport business
Communication
Manager sportif
Management sportif
European Sport
Marketing strategy
Merchandising
Relations publiques et évènements
Accounting
Finance
Sports Law
Media and marketing

Programme

SPORTS ENVIRONMENT & GLOBAL MARKETS

  • Foundations of European Sport
  • International Sport Governance*
  • Sports International Relations, Business & Soft Power Strategy*
  • Sports Socio-economic Context
  • Europe vs US Comparative Sports Organizations

*taught in Lausanne

SPORTS MARKETING STRATEGY

A – Mix marketing in Sports Environmen

  • Sports Marketing, Sponsorship & Sales**
  • Licensing & Merchandising***
  • Sports Business Communications & Public Relations
  • Digital Sports Media & Marketing
  • Sports Revenues Strategy & Analytics

B – Value Chain and Marketing Strategy

  • Image Rights Agreements
  • TV Networks Sports Rights**
  • Sports Facility & Stadium Management***
  • Global Marketing Strategy

**taught in London

***taught in Barcelona

MANAGEMENT STRATEGY IN SPORTS INDUSTRY

  • Management Skills
  • Sports Accounting & Finance
  • Strategic Management
  • Creating New Ventures in the Sports Environment

LEGAL ASPECTS OF SPORTS

  • Sports Law & Ethics
  • International Comparative Sports Laws
  • Business Law

MANAGING INTERNATIONAL SPORTS EVENTS (IOC, UEFA, FIFA)

  • Operating competitions: Football Champion’s League
  • Organizing sports events: UEFA Euro & FIFA World Cup
  • Workshop Focus on PARIS 2024 and France 2023: candidature, operational, delivery

Information supplémentaire

Opportunities 

Sports goods manufacturers and suppliers (marketing manager, sponsoring 
manager, product manager, business developer, network manager…) 

Sports goods distributors (store manager, shelf manager, sales coordinator, presenter, event manager…) 

Professional and amateur sports club and federation (head of press, communication manager, administrative manager, press agent, sponsoring manager, event operations manager…) 

Local and regional advertising and business sponsoring (business development and partnership manager, sponsoring manager, hospitality and event manager…) 

Media and New media (sports journalist, advertising manager, commercial sponsorship… 

Sporting event organization agencies (technical manager, logistics manager, project coordinator, Director, communications manager, media coordinator, hospitality sponsoring, management of strategic event areas… 

Sport marketing and communication consultans (project leader, community manager, sales manager, web creator and/or designer, consultant…) 

Local, Regional and National Communities (municipality, regional or French « department » sports manager, sports project manager, event coordinator…) 

The fitness, wellbeing and sports leisure sector (sports gym manager, manager of a ‘FIVE’ centre, holiday or recreation centre manager, event and entertainment manager…) 

Sports charities and sponsorship (foundation director, partnership coordinator…)