How to manage french teams

Formation

À Chazelles Sur Lyon

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Description

  • Typologie

    Formation

  • Lieu

    Chazelles sur lyon

Understand the major cultural challenges that foreign managers experience when working in a French company or French environmentAcquire ideas and tools to overcome these challenges and maximize productivity in managing French employees Cette formation allie apports théoriques et pratiques. Cette double approche vous permettra de bien maîtriser les notions théoriques abordées.

Les sites et dates disponibles

Lieu

Date de début

Chazelles Sur Lyon ((42) Loire)
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Les Avis

Le programme

  • DEFINING CULTURE : values, attitudes and behaviors and how these elements differ between France and the countries of origin of the attendees
    • Who is susceptible
    • What causes these differences
    • When are they most likely to occur
    • Where are they most likely to arise
    • Why do they happen
    • How can we overcome them
    HOW THE CORE VALUES OF EACH CULTURE AFFECT MANAGEMENT BEHAVIOR
  • Intercultural elements that challenge business effectiveness
    • Different communication styles
    • Different perceptions of time
    • Different priorities and objectives
    • Different perceptions of authority
    • Different attitudes toward conflict
    • Different approaches to completing tasks
    • Different decision making styles
    • Different attitudes toward disclosure
  • Cultural Variables in Intercultural Management - France vs. Countries of Origin of attendees
    • Power Distance
    • Individualism vs. Collectivism
    • Masculine vs. Feminine values in the workplace
    • Risk Tolerance
    • Monochronic vs. Polychronic perceptions of time
    • How Agreements are made
    • High Context vs. Low Context communication styles
  • Cognitive Dissonance
    • What it is
    • What to do when your employee has it
  • Important things Managers need to know when working with French teams
    • How professional relationships are built
    • How to earn the trust of your French employees
    • How to express opinions and emotions
    • What "on time" and "deadline" really mean
    • What the purpose of meetings is in a French environment
    • Who makes the decisions, and how are they made
    • How information is shared
    • How status (and respect) is accorded
    • The degree of formality required in the workplace
  • Putting Intercultural Managerial Theory into practice
    • Case studies
    • Simulations

Qui sont les formateurs CCI formation / Eklya ?

  • Des formateurs garants d’une pédagogie active basée, à la demande de CCI formation, sur l’échange et l’expérimentation

  • Des formateurs référents attentifs aux apprenants, à l’évolution des pratiques et des méthodes pédagogiques

  • Des formateurs associés à l’élaboration des programmes et des supports pédagogiques

  • Des formateurs spécialistes de l’entreprise

Comment CCI formation / Eklya s’assure-t-il de l’adéquation de la compétence des formateurs avec les attentes clients ?

  • Par un processus rigoureux de sélection

  • Par la vérification méthodique de la mise en œuvre d’une pédagogie active et multimodale conçue pour répondre aux objectifs de chaque formation : jeux formatifs, jeux de rôle, mix-formation, training, accompagnement individuel et collectif…

  • Par le contrôle de la qualification de ses formateurs et le suivi continu de l’évolution de leurs compétences

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