Formation

À Paris

Prix sur demande

Appeler le centre

Avez-vous besoin d'un coach de formation?

Il vous aidera à comparer différents cours et à trouver la solution la plus abordable.

Description

  • Typologie

    Formation

  • Lieu

    Paris

  • Durée

    1 Mois

Objectifs: Les cours visent la découverte de l'environnement économique européen sous les aspects culturels, historiques, économiques et de management.
Destinataires: cette session est accessible à tous les étudiants qui souhaitent profiter de l'opportunité de suivre deux cours pendant l'été.

Les sites et dates disponibles

Lieu

Date de début

Paris ((75) Paris)
Voir plan
12, Rue Alexandre Parodi, 75010

Date de début

Consulter

Questions / Réponses

Ajoutez votre question

Nos conseillers et autres utilisateurs pourront vous répondre

À qui souhaitez-vous addresser votre question?

Saisissez vos coordonnées pour recevoir une réponse

Nous ne publierons que votre nom et votre question

Les Avis

Le programme

Les étudiants doivent choisir deux modules parmi les cours suivants:

Introduction to European Business

  • business & economy in the "new" Europe
  • understanding the European Union
  • the internal market; the Euro
  • competition, aid & industy - EU policy action
  • the European workforce : change & regulation
  • strategy & the single European market
  • marketing in the "new" Europe
  • managing cultural diversity
  • the greening of European business : environmental policies & sustainable development
  • competing in the global marketplace


European Business Strategies


European Consumer Behavior

  • review of fundamental marketing terms and concepts
  • introduction to the study of consumer behaviour
  • role of consumer research, and research methodology
  • intrinsic foundations of behaviour formation - personality, motivation, learning, perception & attitudes
  • external influences on behaviour - family, reference groups, social class, culture
  • influence of culture - subculture, cross cultural intermingling
  • consumer decision-making process -> the science of shopping
  • role of technology in shaping consumer responses - E-commerce


International Relations

  • Historic international systems; the contemporary global system
  • The purpose of states : foreign policy goals & strategies
  • Foreign policy actions : power, capabilities & influence
  • Instruments of policy : diplomatic bargaining, propaganda, economic rewards & coercion
  • Clandestine actions & military intervention
  • Law and world opinion in explanations of foreign policy
  • Ethics in explanations of foreign policy
  • Interaction of states : conflict & conflict resolution
  • International cooperation


Art & Entrepreneurship

  • Introduction: is there a single definition of art?
  • Art Nouveau and Art Deco : a radical break in the history of architecture
  • Pop Art
  • Land Art
  • Media Art
  • Digital Art
  • Video Art
  • Bio Art
  • Light as a medium
  • Street Art


Global Cities- Paris

  • public spaces and the cultivation of citizenship
  • cultural migrancy and the distiction of social differences
  • jazz, street music, and social harmonics
  • public order and governance in and beyond the law
  • religious symbols


Paris and French Society

  1. Current events - keeping track of current events, political, economic, social, etc. will give us insight into how the French function and what their preoccupations are.
  2. History - lectures will cover the major periods from Roman Gaul to the present day.
  3. Culture & Institutions - through student presentations, we will look at various artists, influential people and institutions that have forged France.

Dans le cadre de cette session il est prévu un voyage à Bruxelles ou à Lyon, obligatoire pour tous les participants.

Appeler le centre

Avez-vous besoin d'un coach de formation?

Il vous aidera à comparer différents cours et à trouver la solution la plus abordable.

Programme d'Été

Prix sur demande