London Training for Excellence

      A-Z of Credit Control

      London Training for Excellence
      À London (England), Amman (Jordan), Amsterdam (Netherlands) et dans 23 autres établissements

      4001-5000 €

      Infos importantes

      Typologie Formation
      Lieu Dans 26 établissements
      Durée 5 Days
      Début Dates au choix
      Description

      If you want to manage your credit control process more efficient. Then, you must look at this course added by Emagister!

      With this A-Z of Credit Control course imparted by London Training for Excellence, you will be able to master your skills and get the complete picture in order to become more efficient and effective in collecting cash.

      Recognize your potential by increasing your organization’s profitability and controlling risk. Don't miss this great opportunity and register to Emagister website!

      Installations (26)
      Où et quand
      Début Lieu
      Dates au choix
      Amman
      Jordan, Jordan
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      Dates au choix
      Amsterdam
      Noord Holland, Netherlands
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      Dates au choix
      Athens
      Attiki, Greece
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      Dates au choix
      Barcelona
      Barcelona, Spain
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      Dates au choix
      Brussels
      Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Belgium
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      Dates au choix
      Budapest
      Hungary, Hungary
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      Lieu
      Amman
      Jordan, Jordan
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      Lieu
      Amsterdam
      Noord Holland, Netherlands
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      Lieu
      Athens
      Attiki, Greece
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      Lieu
      Barcelona
      Barcelona, Spain
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      Lieu
      Brussels
      Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Belgium
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Budapest
      Hungary, Hungary
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Copenhagen
      Staden Kobenhavn, Denmark
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Dubai
      Dubai, United Arab Emirates
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Frankfurt am Main
      Hessen, Germany
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Kuala Lumpur
      Malaysia, Malaysia
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      Lieu
      Lisbon
      Lisboa, Portugal
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      Début Dates au choix
      Lieu
      London
      198-206 Acton Ln, NW10 7NH, London, England
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      Début Dates au choix
      Lieu
      London
      London, England
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      Lieu
      Madrid
      Madrid, Spain
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      Lieu
      Miami
      Florida, USA
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Milano
      Milano, Italy
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      Lieu
      Mumbai
      Maharashtra, India
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      Lieu
      München
      Bayern, Germany
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      Début Dates au choix
      Lieu
      New York City
      New York, USA
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Paris
      (75) Paris, France
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Prague
      Hlavni Mesto Praha, Czech Republic
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Singapore
      Singapore, Singapore
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      Début Dates au choix
      Lieu
      Stockholm
      Stockholms län, Sweden
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      Lieu
      Vienna
      Wien, Austria
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      Lieu
      Zürich
      Zürich, Switzerland
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      Lieu
      İstanbul
      Istanbul, Turkey
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      Qu'apprend-on avec cette formation ?

      Risk
      Accounts
      Negotiation Skills
      Credit Management
      Transactions
      Credit
      Accounting
      Sales
      Communication Skills
      Collecting
      Organizational Skills
      IT risk
      Sales Training
      Credit Control and Finance

      Programme

      Purpose of Credit Control What is the meaning of credit and why is it important to sell with credit? Increasing profitable sales Enhancing cash flow and the business liquidity Protecting the business against bad debts Maintaining better customer relations Working as a team with the sales people Implementing the company’s credit policy Terms and Conditions of Trade Basic elements of a contract Payment terms of Credit Which terms to apply? Interest chargeable on overdue accounts Retention of title Customer Identity Understand various corporate entities Difference in trading with partnerships and sole traders Trading names and name changes Understand the importance of credit control process Credit Worthiness Assessment and New Accounts Application forms using to get the right information Assessing the credit worthiness of customers Gathering of information to assess credit risk Assessment of ability to pay and on-going monitoring of credit customers Checking customer accounts to assess business viability Checking credit reports Review of the Legal System involved with Credit Control Understand legal options to collect debts Implications of going legal Monthly Campaign The idea of a monthly campaign Collection methods Collection communication strategies - letters email fax telephone Deciding priorities Letter Cycle What is a good collection letter? How many letters to send? How effective are these letters? Effective Telephone Techniques Behavior and Attitudes - the psychology of cash collection What are assertive telephone collections Telephone calls call types what are the stages in a telephone call asking for payment and negotiating agreement asking for a commitment follow up the call Collecting Tough Debts Why hasn’t the customer not paid? Can they actually pay? What are the reasons for non-payment? Handling excuses Creating solutions to get debt cleared Preparing payment plans What are the alternatives to legal action Query Management Whose job is it to solve queries? Best practice procedures Analysis of internal/external errors and credits Measuring Performance Calculating day's sales outstanding Forecasting cash flow Target setting and monitoring performance